وبلاگ فن آموز

وبلاگ فن آموز

جدیدترین های دنیای کامپیوتر را در فن آموز ببینید.
وبلاگ فن آموز

وبلاگ فن آموز

جدیدترین های دنیای کامپیوتر را در فن آموز ببینید.

پاک کردن محتوای هارددیسک به طور کامل وغیرقابل بازیافت

قبل از دور انداختن یا فروختن کامپیوتر قدیمی تان تنها کافی نیست که هارد درایو آن را فرمت کنید چون ممکن است فردی با استفاده از برنامه های باز گرداننده اطلاعات پاک شده، نظیر Darik ’s Boot and Nuke ،بتواند اطلاعات شخصی و مهم شما را باز گرداند و به آنها دسترسی پیدا کند.

برای حذف کامل این اطلاعات، لازم است که نخست همه پارتیشن ها را فرمت کنید سپس بر روی هر پارتیشن، اطلاعات بی ارزش و تصادفی را چندین بار ذخیره کنید و حذف کنید (بهتر است تمام حجم و ظرفیت پارتیشن را با این اطلاعات پر کنید) مثلا کلی فایل موسیقی یا فیلم بر روی آن ذخیره کنید و سپس همه فایل ها را پاک کرده و مجددا پارتیشن مورد نظر را فرمت کنید. لازم است این کار را 2 تا 4 بار انجام گیرد. بدینوسیله می توانید مطمئن باشید که دیگر هیچ فرد متخصص با هیچ نرم افزار ویژه ای فادر به بازیابی اطلاعات و فایل های مهم شما نخواهد بود.


ثبت نام سایت در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو معمولا پس از مدتی از راه اندازی سایت ها و وبلاگ ها ،نام و مطالب آنها را در خود ایندکس (ثبت ) می کنند. اما برای تسریع در ثبت سایت و مطالب شما در موتورهای جستجو ، باید این اقدام را خودتان انجام دهید .

سایت زیر این توانایی را دارد که سایت شما را در ۱۵۰ موتور جستجو ثبت کند:

http://www.searchengineoptimizationcompany.ca/tools/search-engine-submitter

 پس از وارد کردن آدرس سایت و ایمیل خود دکمه ADD URLرابزنید و صبر کنید  تا مراحل ثبت انجام شود. این کار حدود ۳ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد .توجه داشته باشید صفحه مربوطه را تا هنگام نمایش کامل نتایج ثبت شدن ،نبندید.

ipad های مایکروسافت وارد بازار می شوند.

 

جدیدترین های دنیای کامپیوتر(tablet) های شرکت microsoft 

به گفته ی شرکت مایکروسافت این tablet ها با صفحاتی به ضخامت 10.6 اینچ و با حافظه ی 32 تا 64گیگا بایت به بازار عرضه خواهند شد. جالب ترین مزیت این محصول صفحه کلید آن می باشد که آن را به طور محسوس از محصولات Appleمتمایز کرده است.

معرفی چند سایت کاربردی

www.aparat.com

آپارات سایت سرویس اشتراک ویدئو با هزاران ویدئو برای کاربران ایرانی است. یک مزیت خوب این سایت نسبت به سایت های مشابه خارجی این است که شما به راحتی می توانید ویدئوی مورد نظرتان را مستقیما از سایت دانلود کنید، بدون اینکه نیاز به برنامه خاصی داشته باشید. 

www.time.ir 

گاهی اوقات دسترسی به اینترنت، سریع تر از دسترسی به تقویم و سررسید است. در همین رابطه، time.ir، سایت ساده و خوبی برای استفاده به عنوان سررسید آنلاین است زیرا زمان دقیق، تاریخ شمسی، میلادی و قمری را به صورت یک تقویم در اختیارتان قرار می دهد یکی از امکانات جالب این سایت تبدیل تاریخ شمسی به میلادی یا برعکس است. 

ادامه مطلب ...

آموزش Excel

 نویسنده / مترجم : مهندس کتایون کمانگر

 زبان کتاب الکترونیکفارسی

 نوع فایل کتاب : PDF

 تعداد صفحات کتاب الکترونیک : 252

 منبع: http://www.p30download.com